Calendar Evenimente vă recomandă:
POVESTEA TRUPEI PHOENIX SPUSĂ DE MEMBRI EI - DOCUMENTAR HAR / JAR ÎN CINEMATOGRAFE
31-01-2023

La 60 de ani de la înființare, membrii legendarei trupe Phoenix se reunesc, în premieră, în filmul documentar „Phoenix. Har/Jar” ce va putea fi văzut pe marile ecrane din 20 ianuarie, când toți fanii fenomenului muzical vor descoperi secrete și mărturii emoționante despre membrii formației.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
ATELIERUL DE ROBOTICĂ ȘI PROGRAMARE DE LA ANTIPA
02-02-2023

Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa” şi www.ȘcoalaIT.ro vă invită să îi aduceţi pe cei mici la atelierele STEaM de Robotică şi Programare.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
DRAGUL MEU APOLODOR LA TĂPUȘELE
05-02-2023

In sala Iorga a hotelului Caro, teatrul Tăpușele vă așteaptă cu un nou spectacol-atelier, „Dragul meu Apolodor”.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
CONCERT ANIVERSAR COMPACT FATA DIN VIS - 40 DE ANI
05-02-2023

Cu multă bucurie și emoție, trupa Compact anunță concertul aniversar ,,Fata din vis”, in luna februarie în București și Iași. În acest an se împlinesc 40 de ani de la lansarea primului album Compact numit ,,Fata din vis”, album ce conține hitul cu același nume!

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
ATELIER ȘAH LA ANTIPA
06-02-2023

Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa” vă invită să îi înscrieţi pe copiii dumneavoastră la un program educaţional interactiv, în care micuţii vor afla noţiuni introductive despre şah şi îşi vor exersa gândirea logică!

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
CONCERT ANIVERSAR COMPACT FATA DIN VIS - 40 DE ANI
11-02-2023

Cu multă bucurie și emoție, trupa Compact anunță concertul aniversar ,,Fata din vis”, in luna februarie în București și Iași. În acest an se împlinesc 40 de ani de la lansarea primului album Compact numit ,,Fata din vis”, album ce conține hitul cu același nume!

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
NOU VERNISAJ LA CAREI
12-02-2023

Vernisajul ”Tabăra Internațională a artiștilor din Hortobágy” are loc între 7-24 februarie la Carei.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
EXPOZIȚIA SĂLAJ-FRUMUSEȚE-TRADIȚIE-POVESTE LA CASTELUL CAREI
14-02-2023

Sâmbătă, 4 februarie 2023, de la ora 16, la Castelul Károlyi din Carei, va fi vernisată expoziția de fotografie „Sălaj– Frumusețe, Tradiție, Poveste”- ediția a V-a 2022.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
CUI I-E FRICĂ DE VIRGINIA WOLF?
16-02-2023

Binecunoscuta piesă se joacă din nou la Odeon.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
SPECTACOLUL O CASĂ DESCHISĂ LA ODEON
18-02-2023

Teatrul Odeon prezintă spectacolul ”O casă deschisă” în regia și traducerea Teodora Petre.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
ANDRE RIEU REVINE LA CLUJ ÎN 2023
03-03-2023

Alături de orchestra sa, maestrul André Rieu va urca pe scena BT-Arena din Cluj-Napoca, pe 3 martie 2023, iar concertul grandios va fi cu siguranță unul dintre cele mai importante evenimente concertistice ale anului 2023 din România. Biletele vor fi puse în vânzare marți, 1 noiembrie 2022.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
GASTROPAN 2023 LA BRAȘOV
17-03-2023

Cea de-a 14-a editie internațională GastroPan se va desfășura în perioada 17-19 martie 2023 la Brașov.

   
preloader
DE CE NU SUNTEM STABILI ȘI N-AVEM CUM SĂ FIM GENTLEMENI

Modelele cantitative, ca urmare a faptului că sunt eminamente rezultatul unor calcule econometrice, suferă atunci când există un cadru legislativ incert şi impredictibil.
S-O FĂCUT POD ÎN ARDEAL...

Ion mergea el liniștit înspre coopertivă, pe bicicletă, când, ajungând la râu, vede noul pod.
Pune frână și zice:
- Mă... or făcut pod!
Se dă jos de pe bicicletă, o ia la vale pe lângă pod, trece prin apă, urcă malul opus și se uită și din partea cealaltă la pod.
Cum stătea el așa, apare și Gheorghe călare. Când vede podul se oprește brusc și zice mirat:
- Or făcut pod!
Apoi, ia la vale trece prin apă și urcă pe celălal...
Caută Evenimente
deschide
Termenul căutat: Numai evenimente din data: până în data:
Numai evenimente din Judeţul:
Numai din Categoria:

PARTENERI
 
Alpha Bank
 
Europa FM
 
BusinessMark
 
Domeniul Coralia Boldur
 
MMC
 
BMS
 
CP
 
DE CE TRAFICUL DIN BUCUREȘTI MAI MULT SE BLOCHEAZĂ DECÂT SE FLUIDIZEAZĂ?
Data: 22-08-2022

Scriam anterior, în materialul de opinie dedicat Capitalei, că dacă bucureștenii locuiesc supraetajat, la fel ar trebui parcate și mașinile lor. Și abia după ce există infrastructură să fie amendat acela care nu o utilizează şi îşi lasă maşina în zonele interzise. Pentru că problema se rezolvă ...
... cu infrastructură, nu cu poliţia!

Din păcate însă nu poți să nu rămâi surprins, cât de greu înaintează infrastructura și cât de ușor reglementarea, ce se adaugă la inflația parcărilor, care e o taxă, după am stabilit în textul precedent și impresia generală ce se conturează e aceea că trăim într-un stat polițienesc, în care Bucureștiul este “fruncea”.

Așa s-ar explica faptul că noul mare primar, un oponent fervent al celui vechi, nu a renunțat la hiperreglementare, la gardurile unicat în Europa, ce delimitează culoarele de transport în comun, la hemoragia de sensuri unice de pe străzile neaglomerate din cartiere, la tot mai multele semafoare și la celelalte restricții, care nu-ți dau libertatea să întorci mașina ca să alegi altă rută sau să te strecori la dreapta sau la stânga prin intersecție, circumstanțe ce intensifică aglomerația și implicit poluarea. Așadar, noul primar e, de fapt, de acord cu cel vechi din moment ce acceptă și intensifică hiperreglementarea, deși a fost candidatul dreptei.

Acest lucru cu precizarea că în orașele înghesuite din UE, cu o densitate mare a populației pe kilometrul pătrat, aşa cum e la Paris, cunoscut conducerii centrale și de sector a metropolei noastre, problema n-a fost rezolvată neapărat cu ajutorul unor culoare unice de transport la suprafață, împrejmuite cu garduri - mai lipsesc sârma ghimpată şi curentul de înaltă tensiune - ci s-a lucrat, în special, în subteran, unde s-a mai construit încă un tunel de metrou. Știți, acolo nu prea există tramvaie, unele care să ia faţa maşinilor pe străzi cu o singură bandă pe sens, deoarece ele au fost “îngropate” şi numite metrou. Deci, nu s-a împrejmuit mai mult culoarul unic luându-se din benzile mașinilor, nu s-a hiperreglementat, ci a fost eliberată banda tramvaiului pentru autoturisme. Acest fapt, probabil, pentru că autoritățile de acolo s-au gândit că automobilele private rulează continuu și repede pe respectiva bandă, pe când mijloacele de transport în comun apar în cel mai bun caz din 3 în 3 minute și e ineficient să ai un spațiu neutilizat.

Iar uneori, când sunt în construcţie pasaje, la care mai mult se stă decât se munceşte, fiindcă edilii s-au apucat de ele fără să aibă banii, şi rezultatul e, mai ales, deranjul, alături de reglementările ocazionate de situaţia excepţională sunt păstrate şi cele “normale”, nu cumva să ne adaptăm inteligent la context. Totul fără să fie penalizaţi cu tarife diferenţiate cei care circulă la ore de vârf când nu e cazul, precum pensionarii. Motiv pentru care o distanţă pe care o parcurgi pe jos în 3 minute, cu maşina faci 20!

Metropola de care vorbim are nevoie să fie organizată, mai degrabă, pe criterii de eficiență decât sociale, ceea ce înseamnă să se utilizeze zona mai puțin aglomerată pentru strângerea gunoiului şi aprovizionarea magazinelor, respectiv noaptea.

Să nu uităm însă de hiperreglementare, de faptul că un candidat al dreptei ar trebui să o conteste. Pentru că dacă n-o face înseamnă că e de acord cu inițiativele de stânga.
Editorial publicat in data de: 22-08-2022
de către Ionuț Bălan
Vizualizat de: 402 ori
 
Website: http://bloguluibalan.ro
Comentarii: 0
 

Comentează acest eveniment

PUBLICITATE
 
 
Ioan Istrate
 
Starea Presei