Calendar Evenimente vă recomandă:
DON'T LET DADDY KNOW 2018 LA ROMEXPO
15-12-2018

Evenimentul internațional Don't Let Daddy Know ajunge în România, în perioada 15-16 decembrie 2018, la Romexpo (Pavilion B1).

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
CONCERT ȘTEFAN BĂNICĂ LA SALA PALATULUI
16-12-2018

Continuând tradiția, Ștefan Bănică revine cu o nouă serie a concertelor extraordinare de Crăciun. Evenimentele vor avea loc pe 14, 15, 16 decembrie 2018 la Sala Palatului.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
T-DANCE CHRISTMAS SHOWS 2018 – SNOW WHITE
16-12-2018

Magia Crăciunului are loc în pași de dans!

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
CONCERT VIENA MAGIC LA SALA PALATULUI
17-12-2018

Concertul de Crăciun "Vienna Magic" va avea loc la Sala Palatului pe 17 decembrie 2018, de la ora 19:30.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
CONCERT ȘTEFAN HRUȘCĂ LA TNB
17-12-2018

Ştefan Hruşcă revine acasă pentru un turneu aniversar, iar pe 17 decembrie 2018 cele mai frumoase colinde vor răsuna la Teatrul Național din București, începând cu ora 20:00.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
PIAȚA DE CRĂCIUN BUCUREȘTI
18-12-2018

Primăria Capitalei, prin Creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București, organizează Piața de Crăciun București, între 30 noiembrie și 28 decembrie 2018, pe esplanada cu statui din Piața Universității, în intervalul orar 10:00 – 22:00.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
KINGS OF COMEDY LA SALA PALATULUI
20-12-2018

Show-ul de stand-up comedy, "Kings of Comedy" va fi susținut de Mihai Bobonete, Adrian Văncică, Constantin Diță și Mihai Rait și va avea loc la Sala Palatului pe 20 decembrie 2018, începând cu ora 20:00.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
TOT CE-I ROMÂNESC NU PIERE - CU TUDOR GHEORGHE
21-12-2018

Având în vedere sutele de cereri pentru suplimentarea locurilor, concertul maestrului Tudor Gheorghe din 23 octombrie se va relua si pe 21 decembrie 2018!

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
SPECTACOL - WINTER DELIGHTS LA CLUJ-NAPOCA
22-12-2018

Spectacolul Winter Delights își va întâmpina oaspeții în cadrul a două ediții festive, desfășurate pe 21 și 23 decembrie 2018 la Opera Națională Română din Cluj-Napoca.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
REVELION 2019 CU DELIA ȘI PROVINCIALII LA BERĂRIA H DIN BUCUREȘTI
31-12-2018

La trecerea dintre ani, la Berăria H, Delia și Provincialii vor asigura un show demn de noaptea de Revelion.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
ANDRÉ RIEU ANUNȚĂ AL TREILEA CONCERT LA CLUJ-NAPOCA PE 6 APRILIE 2019
06-04-2019

Biletele pentru concertul anunțat pentru data de 5 aprilie 2019 s-au epuizat în numai trei ore de la punerea acestora în vânzare! Artistul a anunțat un al treilea concert la Cluj, pe 6 aprilie!

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
CONCERT BON JOVI LA BUCUREȘTI 2019
21-07-2019

Lumea în care trăim s-a schimbat din 2013, dar un singur lucru se menține cu certitudine: BON JOVI + Piața Constituției = o noapte extraordinară!

   
preloader
DEȘTEPȚII SUNT STABILIȚI ÎN ROMÂNIA PRECUM SALARIUL MINIM

La jumătatea secolului XIX a avut loc o importantă schimbare de paradigmă. Matematica n-a mai fost privită şi folosită ca mijloc de a face calcule, ci ca o modalitate de înțelegere.
VIESPEA CARE-L SUPĂRĂ PE BULĂ...

Vine Bula la scoala cu o buza umflata. Profesoara il intreaba:
- Ce ai patit, Bula?
- Ei, am fost cu tata la pescuit si mi s-a asezat o viespe pe buza.
- Vaaaai, saracul de tine! Si te-a intepat?
......
Caută Evenimente
deschide
Termenul căutat: Numai evenimente din data: până în data:
Numai evenimente din Judeţul:
Numai din Categoria:

PARTENERI
 
Alpha Bank
 
Europa FM
 
BusinessMark
 
HCA
 
MMC
 
BMS
 
CP
 
PICTORUL MORT E NEINFLAȚIONIST
Data: 25-06-2018

Economiştii avertizează că puterea de cumpărare a banilor a scăzut semnificativ în ultimele două decenii. Dar pasionaţii de artă le replică spunând că, dimpotrivă, Picasso și lucrările sale s-au apreciat, nu dolarul s-a depreciat.
Ambele categorii au dreptate în felul lor. Dar trebuie să remarcăm că, în timp ce masa bănească a monedei Statelor Unite a crescut de câteva ori în 20 de ani, Picasso n-a mai pictat nimic de la moartea sa, survenită în 1973. La „masa artistică” a lui Picasso nu s-au adăugat între timp decât câteva lucrări anterior necunoscute, descoperite după decesul artistului.

Ceea ce dă un sens nou expresiei bine cunoscute „un artist bun este un artist mort”. Opera unui artist dispărut este definitivă. Nimic nu se mai poate adăuga la ea. În consecință, nimic nu mai poate afecta raritatea bunurilor deținute de colecționari. Nu degeaba investiția în artă clasică este comparată cu cea în aur. Și afirmația e valabilă atât din punct de vedere cultural, cât și financiar.

Iar exemplele că raritatea dă valoare produsului vin nu doar din pictură. Scriitorul suedez Stieg Larsson s-a stins la numai 50 de ani, lăsând în urmă celebra trilogie Millennium (Bărbaţi care urăsc femeile, Fata care s-a jucat cu focul, Castelul din nori s-a sfărâmat), operă arhiecranizată în Suedia și la Hollywood, care s-a bucurat de atât de mult succes încât editura Norstedts, cea care a publicat cele trei cărţi, a decis să facă inflație cu opera autorului și a angajat un scriitor ca să continue seria lui Larsson.
Insă doar raritatea nu dă valoare unui obiect. E ca și cum ai plăti mult pe un Trabant și ai zice că ai pus mâna pe o mașină de colecție, ceea ce vădește că există o problemă de evaluare.

De aceea haideți mai bine să ne întoarcem tot la pictură, pentru că “Floarea soarelui” (1888) a lui Vincent van Gogh nu e nici Trabant, nici Wartburg, ci lucrarea care a ocupat mult timp primul loc în topul vânzărilor la casele de licitații. Dar oare ce s-ar fi întâmplat cu opera olandezului, dacă acesta nu s-ar fi sinucis la 37 de ani, pe 29 iulie 1890? Ar mai fi ajuns la aceeași cotă?

Acestea fiind spuse trebuie totuşi eliminat clișeul cultural prăfuit, chiar dar încă functional, că artiștii “autentici” e musai să trăiască în sărăcie și anonimat, să se hrănească exclusiv din focul pasiunii lor, să dea dovadă de ignoranță totală cu privire la economie și la mersul pieței și să nu le pese de bani, precum van Gogh. Un șablon extrem de condescendent, dacă nu chiar jignitor, pentru că îi prezintă pe artiști ca pe un soi de “buni sălbatici” rousseauiști prea primitivi pentru a fi capabili să trăiască în societate și tocmai de aceea cu “puritatea interioară” neștirbită de presupusul mercantilism social.

Împotriva acestui clișeu revoltător trebuie să se ridice în primul rând artiștii înșiși. Nu există nici o lege inexorabilă care să lege artistul autentic de sărăcie. Nu există nici o contradicție între valoarea artistică și faptul de a ști să te vinzi la cel mai mare preț posibil pe care piața este dispusă să-l plătească pe tine.

Ca dovadă “Autoportret ca Vincent van Gogh” al românului Adrian Ghenie a fost licitat la casa Sotheby’s din New York până la 2,59 de milioane de dolari, faţă de valoarea estimată iniţial de 200.000-300.000 de dolari. Iar un alt tablou al său “Nickelodeon” s-a vândut în capitala Regatului Unit – la Christie’s – cu peste 9 milioane dolari, Atenţie, însă, Ghenie nu pictează mai mult de 10-15 tablouri pe an și scoate la vânzare încă și mai puține, bine sfătuit de agenții săi. Ceea ce înseamnă că are propria strategie de conservare a rarității deținerilor ce-i poartă semnătura din portofoliile colecționarilor. Pe scurt, el are o politică de creație și de marketing neinflaționistă.

“Așa cum se întâmplă și cu alți pictori cu ofertă restrânsă, operele lui Adrian Ghenie ajung să-și dubleze sau chiar tripleze valoarea după ce prima vânzare le scoate din galerii. Puțini artiști au parte de așa ceva”, comentează New York Times.
Editorial publicat in data de: 25-06-2018
de către Ionuț Bălan
Vizualizat de: 402 ori
Website: http://trustuluibalan.ro
Comentarii: 0
 

Comentează acest eveniment

PUBLICITATE
 
 
Ioan Istrate
 
Starea Presei