Calendar Evenimente vă recomandă:
CIȘMIGIU SUB LUPĂ
09-08-2023

Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa” vă invită la evenimentul „Cișmigiu sub lupă”, organizat în cadrul proiectului „Splendor Hortus” al Direcției de Mediu din cadrul Primăriei Municipiului București! Evenimentul va avea loc miercuri, 9 august 2023, între orele 10:00 - 14:00.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
CARAVANA TIFF UNLIMITED PRIN ȚARĂ
09-08-2023

Caravana TIFF Unlimited pleacă prin țară: filmele ajung în 12 localități din România!

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
EXPOZIȚIA LANSĂRII PROIECTULUI APA DIN INSTALAȚII
11-08-2023

Palatul Culturii “Teodor Costescu” din Drobeta Turnu-Severin anunță lansarea oficială a unui nou proiect, “Apa din instalații”, ce se va desfășura la Castelul Artelor, fost Turn de Apă, în 21 iulie 2023, parte din seria de 14 proiecte finanțate de către Administrația Fondului Cultural Național.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
EVENIMENTELE AVE MARIA PE FALEZA CASINO CONSTANȚA
12-08-2023

În perioada 11 – 16 august 2023, Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”, Programul Național Cantus Mundi și Primăria Municipiului Constanța invită publicul la seria de evenimente desfășurate sub egida „Ave Maria”, pe Faleza Cazinoului din Constanța.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
MUZEUL ABANDONULUI ÎN PIAȚA AMZEI
12-08-2023

Unboxing Muzeul Abandonului - live museum 10 august – 7 septembrie 2023 În spațiul galerie gestionat de Cartierul Creativ - Piața Amzei 13, București, România

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
EVENIMENTELE AVE MARIA PE FALEZA CASINO CONSTANȚA
14-08-2023

În perioada 11 – 16 august 2023, Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”, Programul Național Cantus Mundi și Primăria Municipiului Constanța invită publicul la seria de evenimente desfășurate sub egida „Ave Maria”, pe Faleza Cazinoului din Constanța.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
GHEORGHE COMAN EXPUNE LA PALATUL MOGOȘOAIA
15-08-2023

Centrul Cultural Palatele Brâncovenești, Uniunea Artiștilor Plastici și Asociația Pro Valores propun un eveniment de excepție.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
CONCERT DAVID GARRETT ICONIC TOUR 2023
18-08-2023

După turneul de succes al anului 2022, „Alive-my Soundtrack”, care a cuprins peste 32 de concerte în 11 țări, celebrul violonist David Garrett deschide un nou capitol, în stilul clasic, și traversează mapamondul cu cea mai nouă producție concertistică, în cadrul turneului „ICONIC TOUR 2023”.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
AL DI MEOLA LA ARENELE ROMANE ÎN SEPTEMBRIE
27-09-2023

În data de 27 septembrie 2023 Arenele Romane din București va găzdui o seară de concerte jazz, în organizarea Asociației Forfun, cu scopul de a promova tinere talente locale, oferindu-le posibilitatea de a performa în deschidere la concertele artiștilor cu notorietate internațională.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
IL VOLO REVINE ÎN CONCERT LA CLUJ ȘI BUCUREȘTI
30-09-2023

Celebrul grup de origine italiană – IL VOLO care domină lumea pop-opera internațională de peste un deceniu, compus din tenorii Piero Barone și Ignazio Boschetto și baritonul Gianluca Ginoble, revine în România în cadrul turneului mondial al anului 2023.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
URBAN BLUES FEST ÎN OCTOMBRIE LA BUCUREȘTI
20-10-2023

Ediţia de toamnă a Urban Blues Fest, un eveniment unicat pentru capitala României, soldout la prima ediţie şi a treia ediţie, se va desfăşura în excelenta locaţie The Pub Trocadero, de la Universitate, în zilele de 20, 21 şi 22 octombrie 2023.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
CIRQUE DU SOLEIL DIN NOU LA BUCUREȘTI
15-02-2024

Cirque du Soleil este încântat să-și anunțe revenirea la București cu noua sa producție OVO, o producție plină de energie și acrobație. OVO este o experiență captivantă, o intruziune plină de culoare într-o nouă zi din viața insectelor într-o colonie plină de energie și în continuă mișcare.

   
preloader
PRODUCEREA BUNĂSTĂRII NECESITĂ RENUNȚAREA LA CULTIVAREA EMOȚIILOR

Discutând generic, stânga este emoțională, motiv pentru care nu clădește. În timp ce dreapta e rațională și generează acumulări, pe care le redistribuie apoi stânga, ca să fie emoțională.
CÂND SFORĂI SĂNĂTOS ...

El se trezește din somn din cauza propriului sforăit. O vede pe soție deranjată că a fost trezită.
- Draga mea, scuză-mă că te-am trezit. Sforăiam tare. Scuze. Dar, chiar așa, sforăiam demult?...
Caută Evenimente
deschide
Termenul căutat: Numai evenimente din data: până în data:
Numai evenimente din Judeţul:
Numai din Categoria:

PARTENERI
 
Alpha Bank
 
Europa FM
 
BusinessMark
 
Domeniul Coralia Boldur
 
MMC
 
BMS
 
CP
 
PICTORUL MORT E NEINFLAȚIONIST
Data: 25-06-2018

Economiştii avertizează că puterea de cumpărare a banilor a scăzut semnificativ în ultimele două decenii. Dar pasionaţii de artă le replică spunând că, dimpotrivă, Picasso și lucrările sale s-au apreciat, nu dolarul s-a depreciat.
Ambele categorii au dreptate în felul lor. Dar trebuie să remarcăm că, în timp ce masa bănească a monedei Statelor Unite a crescut de câteva ori în 20 de ani, Picasso n-a mai pictat nimic de la moartea sa, survenită în 1973. La „masa artistică” a lui Picasso nu s-au adăugat între timp decât câteva lucrări anterior necunoscute, descoperite după decesul artistului.

Ceea ce dă un sens nou expresiei bine cunoscute „un artist bun este un artist mort”. Opera unui artist dispărut este definitivă. Nimic nu se mai poate adăuga la ea. În consecință, nimic nu mai poate afecta raritatea bunurilor deținute de colecționari. Nu degeaba investiția în artă clasică este comparată cu cea în aur. Și afirmația e valabilă atât din punct de vedere cultural, cât și financiar.

Iar exemplele că raritatea dă valoare produsului vin nu doar din pictură. Scriitorul suedez Stieg Larsson s-a stins la numai 50 de ani, lăsând în urmă celebra trilogie Millennium (Bărbaţi care urăsc femeile, Fata care s-a jucat cu focul, Castelul din nori s-a sfărâmat), operă arhiecranizată în Suedia și la Hollywood, care s-a bucurat de atât de mult succes încât editura Norstedts, cea care a publicat cele trei cărţi, a decis să facă inflație cu opera autorului și a angajat un scriitor ca să continue seria lui Larsson.
Insă doar raritatea nu dă valoare unui obiect. E ca și cum ai plăti mult pe un Trabant și ai zice că ai pus mâna pe o mașină de colecție, ceea ce vădește că există o problemă de evaluare.

De aceea haideți mai bine să ne întoarcem tot la pictură, pentru că “Floarea soarelui” (1888) a lui Vincent van Gogh nu e nici Trabant, nici Wartburg, ci lucrarea care a ocupat mult timp primul loc în topul vânzărilor la casele de licitații. Dar oare ce s-ar fi întâmplat cu opera olandezului, dacă acesta nu s-ar fi sinucis la 37 de ani, pe 29 iulie 1890? Ar mai fi ajuns la aceeași cotă?

Acestea fiind spuse trebuie totuşi eliminat clișeul cultural prăfuit, chiar dar încă functional, că artiștii “autentici” e musai să trăiască în sărăcie și anonimat, să se hrănească exclusiv din focul pasiunii lor, să dea dovadă de ignoranță totală cu privire la economie și la mersul pieței și să nu le pese de bani, precum van Gogh. Un șablon extrem de condescendent, dacă nu chiar jignitor, pentru că îi prezintă pe artiști ca pe un soi de “buni sălbatici” rousseauiști prea primitivi pentru a fi capabili să trăiască în societate și tocmai de aceea cu “puritatea interioară” neștirbită de presupusul mercantilism social.

Împotriva acestui clișeu revoltător trebuie să se ridice în primul rând artiștii înșiși. Nu există nici o lege inexorabilă care să lege artistul autentic de sărăcie. Nu există nici o contradicție între valoarea artistică și faptul de a ști să te vinzi la cel mai mare preț posibil pe care piața este dispusă să-l plătească pe tine.

Ca dovadă “Autoportret ca Vincent van Gogh” al românului Adrian Ghenie a fost licitat la casa Sotheby’s din New York până la 2,59 de milioane de dolari, faţă de valoarea estimată iniţial de 200.000-300.000 de dolari. Iar un alt tablou al său “Nickelodeon” s-a vândut în capitala Regatului Unit – la Christie’s – cu peste 9 milioane dolari, Atenţie, însă, Ghenie nu pictează mai mult de 10-15 tablouri pe an și scoate la vânzare încă și mai puține, bine sfătuit de agenții săi. Ceea ce înseamnă că are propria strategie de conservare a rarității deținerilor ce-i poartă semnătura din portofoliile colecționarilor. Pe scurt, el are o politică de creație și de marketing neinflaționistă.

“Așa cum se întâmplă și cu alți pictori cu ofertă restrânsă, operele lui Adrian Ghenie ajung să-și dubleze sau chiar tripleze valoarea după ce prima vânzare le scoate din galerii. Puțini artiști au parte de așa ceva”, comentează New York Times.
Editorial publicat in data de: 25-06-2018
de către Ionuț Bălan
Vizualizat de: 2067 ori
 
Website: http://trustuluibalan.ro
Comentarii: 0
 

Comentează acest eveniment

PUBLICITATE
 
 
Ioan Istrate